Algemene Voorwaarden
Voor uw- en ons gemak zijn hier onze algemene voorwaarden
Algemene voorwaarden Excello Car Care
Artikel 1 Definities
In deze algemene voorwaarden wordt verstaan onder:
Autowas- en Poetsbedrijf:
Excello Car Care;
Klant:
degene die gebruik maakt van de diensten van Excello Car Care;
Excello Car Care:
Het bedrijf dat de diensten levert in verband met reiniging van motorvoertuigen;
Partijen:
Excello Car Care en Klant tezamen;
Voertuig:
de zaak waarop een offerte of een overeenkomst van Excello Car Care betrekking heeft;
Algemene Voorwaarden:
de onderhavige algemene voorwaarden voor de services die worden aangeboden vanuit Excello Car Care.
Artikel 2 Toepasselijkheid
Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle aanbiedingen, bestellingen, offertes en overeenkomsten van Excello Car Care, op het gebied van reiniging van motorvoertuigen.
Deze algemene voorwaarden zijn eveneens van toepassing op overeenkomsten met Excello Car Care, voor de uitvoering waarvan door Excello Car Care derden dienen te worden betrokken of zijn ingeschakeld.
De toepasselijkheid van eventuele algemene voorwaarden waarnaar door Klant op enigerlei wijze mocht worden verwezen, wordt hierbij uitdrukkelijk uitgesloten.
De algemene voorwaarden worden via de website van Excello Car Care, aangeboden: www.excellocarcare.nl.
Indien de diensten van Excello Car Care in persoon worden afgenomen bij de locatie van Excello Car Care, dan wordt een kopie van de Voorwaarden verstrekt aan de Klant.
Van deze algemene voorwaarden kan slechts worden afgeweken bij schriftelijke overeenkomst tussen Excello Car Care en Klant.
Indien enige bepaling van deze voorwaarden wordt vernietigd dan wel nietig of aan de andere kant niet afdwingbaar blijkt, zal het eventueel wel rechtsgeldige gedeelte daarvan in stand blijven. Het vernietigde, nietige of niet afdwingbare gedeelte zal worden vervangen door een bepaling die de bedoelingen van die oorspronkelijke bepaling weergeeft voor zover maximaal rechtens toegestaan.
Indien onduidelijkheid bestaat omtrent de uitleg van één of meerdere bepalingen van deze Voorwaarden, dan dient de uitleg plaats te vinden ‘naar de geest’ van deze bepalingen.
Indien zich tussen Partijen een situatie voordoet die niet in deze algemene voorwaarden geregeld is, dan dient deze situatie te worden beoordeeld naar het doel en de strekking van deze algemene voorwaarden.
Indien Excello Car Care niet steeds strikte naleving van deze algemene voorwaarden verlangt, betekent dit niet dat de bepalingen daarvan niet van toepassing zijn, of dat Excello Car Care in enigerlei mate het recht zou verliezen om in andere gevallen de stipte naleving van de bepalingen van deze algemene voorwaarden te verlangen.
Excello Car Care behoudt zich het recht voor om de bepalingen in deze algemene voorwaarden eenzijdig te wijzigen. Bij wijziging worden de algemene voorwaarden opnieuw aan Klant verstrekt.
Artikel 3 Offertes en aanbiedingen
Indien en voor zover of offertes van Excello Car Care worden gebaseerd op door of namens Klant verstrekte informatie, dan mag door Excello Car Care van de juistheid en volledigheid hiervan worden uitgegaan.
Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in het aanbod vermeld.
Alle offertes en aanbiedingen van Excello Car Care zijn vrijblijvend. Aan de offerte of aanbieding kan op geen enkele wijze enig recht worden ontleend. Dit geldt ook voor de gevallen waarin het product of de dienst waarop de offerte of de aanbieding betrekking heeft in de tussentijd niet meer beschikbaar is.
Excello Car Care is gerechtigd het aanbod te wijzigen en aan te passen. Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod binden de Excello Car Care niet.
Excello Car Care is in beginsel gebonden aan een offerte, nadat deze offerte heeft geleid tot een schriftelijke ondertekende overeenkomst of indien deze offerte is geaccepteerd door Klant en Excello Car Care de geaccepteerde offerte niet onverwijld (dat wil zeggen binnen 10 werkdagen) na acceptatie heeft herroepen.
Klant is gebonden nadat Excello Car Care de overeenkomst heeft ondertekend, uitvoering is gegeven aan opdracht zoals vermeld in lid 5 van dit artikel of offerte heeft aanvaard. In afwijking van het bepaalde in artikel 6:225 lid 2 BW bindt een van de offerte op ondergeschikte punten afwijkende aanvaarding door Klant Excello Car Care niet, maar komt een overeenkomst alsdan tot stand op de voorwaarden en bepalingen van de offerte van Excello Car Care.
Klant is gebonden aan een overeenkomst welke in beginsel tot stand is gekomen door schriftelijke bevestiging van de opdracht door de Excello Car Care, of door ondertekening van de overeenkomst door beide Partijen, dan wel indien Excello Car Care uitvoering heeft gegeven aan de opdracht, door bijvoorbeeld de nodige voorbereidingen te treffen of het voertuig op te halen.
Artikel 4 Duur en uitvoering
De overeenkomst tussen Excello Car Care en Klant wordt aangegaan voor onbepaalde tijd, tenzij uit de aard van de overeenkomst anders voortvloeit of indien Partijen uitdrukkelijk en schriftelijk anders overeenkomen.
Is voor de uitvoering van bepaalde werkzaamheden of voor de levering van bepaalde zaken een termijn overeengekomen of opgegeven, dan is dit nimmer een fatale termijn. Bij overschrijding van een termijn dient de Klant Excello Car Care derhalve schriftelijk in gebreke te stellen. Excello Car Care dient daarbij een redelijke termijn te worden geboden om alsnog uitvoering te geven aan de overeenkomst.
Excello Car Care zal de overeenkomst naar beste inzicht en vermogen en overeenkomstig de eisen van goed vakmanschap uitvoeren. Een en ander op grond van de op dat moment bekende stand der wetenschap.
Klant is verplicht om alle kostbare bezittingen die zich in het voertuig bevinden, te verwijderen voorafgaand aan de service. Excello Car Care behoudt zich het recht om ervan uit te gaan dat de kostbaarheden zijn verwijderd uit het voertuig. Indien Klant dit nalaat, kan de Klant geen aanspraak maken op vergoedingen.
Klant is verplicht alle nodige informatie over het voertuig schriftelijk te verschaffen voorafgaand aan het verlenen van de service in verband met een behoorlijke uitvoering van de service en voorkoming van (extra) schade. Indien Klant deze verplichting nalaat, komt iedere vorm van risico of schade voor rekening van Klant.
Excello Car Care heeft het recht bepaalde werkzaamheden te laten verrichten door derden. De toepasselijkheid van artikel 7:404, 407 lid 2 en 409 BW wordt uitdrukkelijk uitgesloten.
Indien door Excello Car Care of door Excello Car Care ingeschakelde derden in het kader van de opdracht werkzaamheden worden verricht op de locatie van de Excello Car Care of een door de Excello Car Care aangewezen locatie, draagt Excello Car Care kosteloos zorg voor de door die medewerkers in redelijkheid gewenste faciliteiten.
In het belang van behoorlijke uitvoering van de werkzaamheden op een geschikte locatie, is Excello Car Care gerechtigd om het voertuig te verplaatsen op een locatie waar de afgenomen diensten naar behoren uitgevoerd kunnen worden.
Levering geschiedt bij bedrijf van Excello Car Care. De Klant is verplicht de zaken af te nemen op het moment dat deze hem ter beschikking worden gesteld. Indien de Klant afname weigert of nalatig is met het verstrekken van informatie of instructies die noodzakelijk zijn voor de levering, dan is Excello Car Care gerechtigd de zaken op te slaan voor rekening en risico van de Klant. Het risico van verlies, beschadiging of waardevermindering gaat over op de Klant op het moment waarop zaken aan de Klant ter beschikking staan.
Indien de overeenkomst wordt gewijzigd, daaronder begrepen een aanvulling, dan is Excello Car Care gerechtigd om daaraan eerst uitvoering te geven nadat daarvoor akkoord is gegeven door de binnen Excello Car Care bevoegde persoon en de Klant akkoord is gegaan met de voor de uitvoering opgegeven prijs en andere voorwaarden, daaronder begrepen het alsdan te bepalen tijdstip waarop daaraan uitvoering gegeven zal worden. Het niet of niet onmiddellijk uitvoeren van de gewijzigde overeenkomst levert geen wanprestatie van Excello Car Care op en is voor de Klant geen grond om de overeenkomst op te zeggen of te annuleren.
Zonder daarmee in gebreke te komen, kan Excello Car Care een verzoek tot wijziging van de overeenkomst weigeren, indien dit in kwalitatief en/of kwantitatief opzicht gevolg zou kunnen hebben bijvoorbeeld voor de in dat kader te verrichten werkzaamheden of te leveren zaken.
Indien de Klant in gebreke mocht komen in de deugdelijke nakoming van hetgeen waartoe hij jegens Excello Car Care gehouden is, dan is de Klant aansprakelijk voor alle schade aan de zijde van Excello Car Care daardoor direct of indirect ontstaan.
Artikel 5 Haal- en brengservice
Klant heeft de mogelijkheid om gebruik te maken van de haal- en brengservice.
Indien Klant gebruik maakt van de in dit artikel genoemde dienst, vrijwaart Klant Excello Car Care van aansprakelijkheid bij de haal- en brengservice, tenzij de aansprakelijkheid redelijkerwijs gronden heeft als opzet en grove schuld.
Klant dient voorafgaand aan het afgeven van het voertuig de medewerker van Excello Car Care schriftelijk op de hoogte te stellen van eventuele gebreken, schade en losse onderdelen zoals benoemd in artikel 4. Indien Klant dit nalaat, dan is iedere vorm van risico of schade voor rekening van Klant.
Klant geeft bij de haal- en brengservice toestemming om gebruik te maken van het voertuig, slechts met het doel om de locatie voor de te leveren service te bereiken en weer direct
vanaf de servicelocatie naar de af te leveren locatie het voertuig te verplaatsen, op welke wijze dan ook.
Klant brengt naar aanleiding van de haal- en brengservice geen kosten in rekening bij Excello Car Care in verband met brandstof of verplaatsing van het voertuig. Klant vrijwaart Excello Car Care van de in dit lid genoemde kosten.
Bij aflevering van het voertuig dient de Klant het voertuig te controleren en direct aan te geven of de service/dienst correct is uitgevoerd, indien de Klant dit nalaat, verklaart Klant bij akkoord van deze Voorwaarden of aangaan van een overeenkomst voor de te leveren service, dat de service/diensten naar behoren zijn uitgevoerd en daarmee Klant afziet van iedere vorm van enige aanspraak op rechten.
Excello Car Care levert de haal– en brengdienst enkel onder de voorwaarden dat het opgegeven adres door Klant, waar het voer- tuig opgehaald moet worden, zich bevindt binnen een straal van 20 km vanaf vestigingsplaats van Excello Car Care.
Artikel 6 Prijs, betaling en facturering
Voor de service die Excello Car Care aan Klant verleend, wordt een prijs vastgesteld aan de hand van de gewenste services en pakketten. De prijzen zijn inclusief BTW.
Excello Car Care behoudt zich het recht om een voorschot ter zekerstelling te factureren aan Klant voor de gewenste services of pakketten, wat 25% van de hoofdsom zal bedragen.
Indien de Klant de diensten niet tijdig annuleert, althans niet uiterlijk 48 uur vóór de afspraak, dan is de Klant € 50,00 exclusief btw (€ 60,50 inclusief btw) verschuldigd voor de annuleringskosten. Mocht de Klant een voorschot hebben betaald, dan wordt het voorschot niet terugbetaald in verband met gemaakte (voorbereidende) kosten voor de uitvoering van de overeenkomst en de service.
De service kan middels directe betaling worden voldaan of op factuur indien Klant een ondernemer is. Ondernemers dienen een KvK-nummer te verstrekken voor de facturering. Betaaltermijn voor op factuur is 7 dagen. Klant ontvangt in welk geval dan ook een factuur van de te leveren of geleverde service.
Indien Klant de betaling niet nakomt, dan is Klant in verzuim. Excello Car Care heeft het recht om de service op te schorten of de Klant direct in gebreke te stellen, waarbij het bedrag direct vorderbaar en opeisbaar is.
Excello Car Care is gerechtigd om bij verzuim door Klant rente in rekening te brengen van 1% per maand, tenzij de wettelijke rente hoger is, in welk geval de wettelijke rente wordt aangehouden en incassokosten conform Wet Incassokosten. De rente over het opeisbare bedrag zal worden berekend vanaf het moment dat Klant in verzuim is tot het moment van voldoening van het volledig verschuldigde bedrag.
Excello Car Care heeft het recht de door de Klant gedane betalingen te laten strekken in de eerste plaats in mindering van de kosten, vervolgens in minder van de opengevallen rente en tenslotte in mindering van de hoofdsom en de lopende rente. Excello Car Care kan, zonder een andere volgorde voor de toerekening van de betaling aanwijst. Excello Car Care kan volledige aflossing van de hoofdsom weigeren, indien daarbij niet eveneens de opengevallen en lopende rente en incassokosten worden voldaan.
Klant is nimmer gerechtigd tot verrekening van het door hem aan Excello Car Care verschuldigde. Bezwaren tegen de hoogte van een factuur schorten de betalingsverplichting niet op. Klant die geen beroep toekomt op afdeling 6.5.3 (de artikelen 231 tot en met 247 boek 6 BW) BW is evenmin gerechtigd om de betaling van een factuur om een andere reden op te schorten.
Indien de Klant in verzuim is in de (tijdige) nakoming van zijn verplichtingen, dan komen alle redelijke kosten ter verkrijging
van voldoening buiten rechte voor rekening van de Klant. Het verzuim van de Klant die een natuurlijk persoon is, die niet handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf (particuliere Klant), treedt in nadat hij is aangemaand tot betaling binnen 14 dagen na de dag van aanmaning en betaling uitblijft. In de aanmaning wordt eveneens aangegeven wat de gevolgen van het uitblijven van betaling zijn. De buitengerechtelijke kosten worden berekend op basis van hetgeen in de Nederlandse incassopraktijk gebruikelijk is. Indien Klant echter hogere kosten ter incasso heeft gemaakt die redelijkerwijs noodzakelijk waren en Klant geen natuurlijk persoon is die niet handelt in de uitoefening van beroep of bedrijf (zakelijke Klant), komen de werkelijk gemaakte kosten voor vergoeding in aanmerking. De eventuele gemaakte gerechtelijke en executiekosten zullen eveneens op de Klant worden verhaald. De Klant is over de verschuldigde incassokosten eveneens rente verschuldigd.
Indien Excello Car Care met de Klant een vast voorschot of vaste prijs overeenkomt, dan is Excello Car Care niettemin te allen tijde gerechtigd tot verhoging van dit voorschot of deze prijs zonder dat de Klant in dat geval gerechtigd is om de overeenkomst om die reden te ontbinden, indien de verhoging van de prijs voortvloeit uit een bevoegdheid of verplichting ingevolge de wet- of regelgeving of haar oorzaak vindt in een stijging van de prijs van grondstoffen, lonen et cetera of op andere gronden die bij het aangaan van de overeenkomst redelijkerwijs niet voorzienbaar waren.
Indien de prijsstijging anders dan als gevolg van een wijziging van de overeenkomst meer bedraagt dan 10% en plaatsvindt binnen drie maanden na het sluiten van de overeenkomst, dan is uitsluitend de Klant die een beroep toekomt op titel 5 afdeling 3 van Boek 6 BW gerechtigd de overeenkomst door een schriftelijke verklaring te ontbinden, tenzij Excello Car Care:
Alsdan alsnog bereid is om de overeenkomst op basis van het oorspronkelijk overeengekomene uit te voeren;
Indien de prijsverhoging voortvloeit uit een bevoegdheid of een op Opdrachtnemer rustende verplichting ingevolge de wet;
Indien bedongen is dat de aflevering langer dan drie maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zal plaatsvinden;
Of, bij levering van een zaak, indien is bedongen dat de aflevering langer dan drie maanden na de koop zal plaatsvinden.
Artikel 7 Herroepingsrecht bij aankoop producten
Bij de aankoop van producten heeft de Klant de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende 14 dagen, met schriftelijke bekendmaking. De Klant dient het product binnen 7 dagen te retourneren. Deze bedenktermijn gaat in op de dag na ontvangst van het product door de Klant of een vooraf door de Klant aangewezen en aan Excello Car Care bekendgemaakte vertegenwoordiger.
Tijdens de bedenktijd zal de Klant zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het product slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of hij het product wenst te behouden. Indien hij van zijn herroepingsrecht gebruik maakt, zal hij het product met alle geleverde toebehoren en -indien redelijkerwijze mogelijk- in de originele staat en verpakking aan Excello Car Care retourneren, conform de door Excello Car Care verstrekte redelijke en duidelijke instructies.
Indien Klant na afloop van de in lid 1 en 2 genoemde termijnen niet kenbaar heeft gemaakt gebruik te willen maken van zijn herroepingsrecht respectievelijk het product niet aan Excello Car Care heeft teruggezonden, is de koop een feit.
Klant dient op eigen kosten het product te retourneren.
Indien Klant reeds een bedrag heeft betaald voor het product, wordt dit bedrag binnen 14 dagen teruggestort op de rekening.
Bij beschadiging of gebruik van het product door onzorgvuldige omgang of om te testen van het product in zoverre dat onnodig is door de Klant zelf is de Klant aansprakelijk voor eventuele waardevermindering van het product.
Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor producten:
die door Excello Car Care tot stand zijn gebracht overeenkomstig specificaties van de Klant;
die duidelijk persoonlijk van aard zijn;
die door hun aard niet kunnen worden teruggezonden;
die snel kunnen bederven of verouderen;
waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de financiële markt waarop Excello Car Care geen invloed heeft;
voor hygiënische producten waarvan de consument de verzegeling heeft verbroken.
Het herroepingsrecht voor producten heeft geen betrekking op de service of diensten die Excello Car Care verleent.
Artikel 8 Instructies en bijzonderheden voertuig
Klant is verplicht instructies van Excello Car Care op te volgen ten behoeve van de service. Indien Klant deze instructies niet opvolgt of nalaat, komt iedere vorm van risico of schade voor rekening van Klant en vrijwaart Klant Excello Car Care van enige vorm van aansprakelijkheid of schade.
Het voertuig mag geen loszittende onderdelen hebben die tijdens het uitvoeren van de diensten los kunnen vallen. Onderdelen die los kunnen zitten zijn o.a. antennes, spiegels, siertrips, stootlijsten, bumpers, spoilers, schijnwerpers, ruiten-en koplampwissers; ook niet originele onderdelen kunnen loszitten. Door slijtage, kleine schaden, ouderdom etc. kunnen onderdelen die vast lijken te zitten toch loszitten.
Klant dient bijzonderheden (bijvoorbeeld Loszittende onderdelen zoals benoemd in lid 1 van dit artikel, modificaties of meerdere schaden) voorafgaand aan de was- of poetsbehandeling bij een medewerker van Excello Car Care te melden. Als Klant dit niet doet zal iedere vorm van schade die achteraf blijkt voor risico en rekening van de Klant komen en wordt er geacht dat de schade of gebreken voorafgaand aan de service aanwezig te zijn.
Excello Car Care kan een Klant weigeren voor de te verlenen diensten als voertuig voor de services ongeschikt is of als daarvoor een andere redelijke grond bestaat.
Artikel G Wasresultaat en garantie
Bij extreme vervuiling is Excello Car Care gerechtigd meerkosten in rekening te brengen. Bij een normaal vervuilde auto mag Klant verwachten dat het in wateroplosbaar vuil wordt verwijderd.
Er wordt voorbehoud gemaakt ten aanzien van de mogelijkheid tot verwijdering van bepaalde vervuilingen. Klant mag niet verwachten dat vet, teer en krassen etc. worden verwijderd.
Excello Car Care biedt garantie op coating die is aangebracht op het voertuig, mits hiervoor jaarlijks een onderhoudspakket voor coating wordt afgenomen voor het desbetreffende voertuig waar de coating op is aangebracht. Excello Car Care is gecertificeerd voor het aanbrengen van de coating.
Artikel 10 Schade en aansprakelijkheid
Excello Car Care is niet aansprakelijk voor indirecte schade, waaronder begrepen gevolg schade, gederfde winst, gemiste besparingen en schade door bedrijfsstagnatie.
Onder directe schade wordt uitsluitend verstaan de redelijke kosten ter vaststelling van de oorzaak en de omvang van de schade, voor zover de vaststelling betrekking heeft op de schade in de zin van deze Voorwaarden, de eventuele redelijke kosten gemaakt om de gebrekkige prestatie van Excello Car Care aan de overeenkomst te laten beantwoorden, voor zoveel deze aan Excello Car Care toegerekend kunnen worden en redelijke kosten, gemaakt ter voorkoming of beperking van schade, voor zover de Klant aantoont dat deze kosten hebben geleid tot beperking van directe schade als bedoeld in deze algemene voorwaarden.
Excello Car Care is verder niet aansprakelijk voor elektronische problemen/storingen van het voertuig, motorische problemen zowel in als onder de motorkap van het voertuig of ieder andere vorm van schade die is veroorzaakt buiten de macht van Excello Car Care en haar personeel om. Hierbij kan gedacht worden aan natuurrampen of brand.
Excello Car Care is niet aansprakelijk voor schade, van welk aard ook, ontstaan doordat Klant is uitgegaan van door of namens de Klant verstrekte onjuiste en/of onvolledige informatie/gegevens.
Indien Excello Car Care aansprakelijk mocht zijn, dan is deze aansprakelijkheid beperkt tot hetgeen in deze bepaling is geregeld.
Excello Car Care is slechts aansprakelijk voor directe schade die ontstaat door aantoonbare fouten van haar medewerkers, zoals gebruik van ongeschikt (was)middel. De vergoeding voor de aansprakelijkheid strekt slechts tot een maximum van tweemaal de factuurwaarde van de service of order, althans tot dat gedeelte van de service of order waarop de aansprakelijkheid betrekking heeft.
De aansprakelijkheid van Excello Car Care is in ieder geval steeds beperkt tot het bedrag der uitkering van haar verzekeraar in voorkomend geval.
Schade, waarvoor Klant meent dat Excello Car Care aansprakelijk is, dient voor het verlaten van het bedrijfsterrein van Excello Car Care aan een medewerker van Excello Car Care te worden gemeld. Indien Klant gebruik maakt van de haal- en brengservice van Excello Car Care, dient Klant bij ontvangst van het voertuig, het voertuig naar behoren te inspecteren. Achteraf gebleken schade wegens aantoonbare toedoen van Excello Car Care of van haar medewerkers, dient binnen 24 uur gemeld te worden.
Excello Car Care honoreert bij vermeende aansprakelijkheid van Excello Car Care geen verzoek tot vergoeding van reparaties en herstellingen die zijn uitgevoerd zonder overleg en uitdrukkelijke goedkeuring vooraf van Excello Car Care.
Indien Klant van mening is dat Excello Car Care aansprakelijk is, wordt er om te achterhalen of Excello Car Care daadwerkelijk verantwoordelijk is voor de schade, een procedure opgesteld. Voor deze schadeprocedure moet de Klant de schade aanmelden o.a. de contactgegevens verstrekken aan Excello Car Care. Deze aanvraag wordt verstuurd naar een door Excello Car Care aangewezen schade expertisebedrijf. Beiden partijen kunnen vervolgens, op kosten van ongelijk, aan het schade expertisebedrijf een oordeel vragen over de oorzaak van het vermeende schadebeeld en over de aansprakelijkheid van Excello Car Care. Klant en Excello Car Care volgen de conclusie van deze schaderapportage op. Dit schaderapport zal bindend zijn, tenzij de meeste gerede partij binnen twee maanden na overlegging van het rapport naar de rechter is gegaan, om daar een oordeel over vermeende aansprakelijkheid van Excello Car Care te vragen.
De in dit artikel opgenomen beperkingen van de aansprakelijkheid gelden niet indien de schade te wijten is
aan opzet of grove schuld van Excello Car Care of zijn leidinggevende onderschikten.
De aansprakelijkheid van Excello Car Care is beperkt tot ten hoogste de factuurwaarde van de overeenkomst, althans tot dat gedeelte van de overeenkomst waarop de aansprakelijkheid van Excello Car Care betrekking heeft, met dien verstande dat de aansprakelijkheid van Excello Car Care nimmer meer zal belopen dan het bedrag dat onder de betreffende omstandigheden, op basis van de door Excello Car Care afgesloten verzekering, daadwerkelijk wordt uitgekeerd, vermeerderd met het eventuele eigen risico van Excello Car Care dat krachtens die verzekering toepassing vindt.
Artikel 11 Overmacht
Excello Car Care is niet gehouden tot het nakomen van enige verplichting jegens de Klant indien zij daartoe gehinderd wordt als gevolg van een omstandigheid die niet is te wijten aan schuld, en noch krachtens de wet, een rechtshandeling of in het verkeer geldende opvattingen haar rekening komt.
Onder overmacht wordt in deze algemene voorwaarden verstaan, naast hetgeen daaromtrent in de wet en jurisprudentie wordt begrepen, alle van buitenkomende oorzaak, voorzien of niet- voorzien, waarop Excello Car Care geen invloed kan uitoefenen, doch waardoor Excello Car Care of van derden daaronder begrepen. Excello Car Care heeft ook het recht zich op overmacht te beroepen indien de omstandigheid die (verdere) nakoming van de overeenkomst verhindert, intreedt nadat Excello Car Care zijn verbintenis had moeten nakomen.
Excello Car Care kan gedurende de periode dat de overmacht voortduurt de verplichtingen uit de overeenkomst opschorten. Indien deze periode langer duurt dan twee maanden, dan is ieder der partijen gerechtigd de overeenkomst te ontbinden, zonder verplichting tot vergoeding van schade aan de andere partij.
Voor zover Excello Car Care ten tijde van het intreden van overmacht zijn verplichtingen uit de overeenkomst inmiddels gedeeltelijk is nagekomen of deze zal kunnen nakomen, en aan het nagekomen respectievelijk na te komen gedeelte zelfstandige waarde toekomt, is Excello Car Care gerechtigd om het reeds nagekomen respectievelijk na te komen gedeelte separaat te factureren. De Klant is gehouden deze factuur te voldoen als ware er sprake van een afzonderlijke overeenkomst.
In geval van overmacht is Excello Car Care niet aansprakelijk voor directe schade. Onder overmacht wordt in ieder geval verstaan: een tekortkoming die Excello Car Care niet kan worden toegerekend doordat zij niet te wijzen is aan haar schuld, noch krachtens wet, rechtshandeling of naar in het maatschappelijk verkeer geldende opvattingen voor haar rekening komt, waaronder begrepen het geval dat Excello Car Care door een (toerekenbare) tekortkoming of onzorgvuldigheid van derden niet instaat is haar diensten te verrichten.
Artikel 12 Vrijwaring
De Klant vrijwaart Excello Car Care voor eventuele aanspraken van derden, die in verband met de uitvoering van de overeenkomst schade lijden en waarvan de oorzaak aan andere dan aan Excello Car Care toerekenbaar is. Indien Excello Car Care uit dien hoofde door derden mocht worden aangesproken, dan is de Klant gehouden Excello Car Care zowel buiten als in rechte bij te staan en onverwijld al hetgeen te doen dat van hem in dat geval verwacht mag worden. Mocht de Klant in gebreke blijven in het nemen van adequate maatregelen, dan is schade aan de zijde van Klant en derden
daardoor ontstaan, komen integraal voor rekening en risico van de Klant.
Klant vrijwaart Excello Car Care van eventuele aanspraken op vergoeding van benzine of vervoerskosten, die nodig zijn voor de verplaatsing van het voertuig voor de uitvoering van de overeenkomst en de service. Dit betreft niet alleen haal- en brengservice, maar ook iedere andere vorm van vervoer dat nodig is voor de uitvoering van de service. Klant verklaart hierbij af te zien van het recht om Excello Car Care aansprakelijk te stellen voor de in dit lid genoemde kosten.
Artikel 13 Opschorting, ontbinding en tussentijdse opzegging van de overeenkomst
Excello Car Care is bevoegd de nakoming van de verplichtingen op te schorten of de overeenkomst te ontbinden, indien de Klant de verplichtingen uit de overeenkomst niet, niet volledig of niet tijdig nakomt, na het sluiten van de overeenkomst Excello Car Care ter kennis gekomen omstandigheden goede grond geven te vrezen dat de Klant de verplichtingen niet zal nakomen of waardoor de services/diensten niet naar behoren uitgevoerd kunnen worden, indien de Klant bij het sluiten van de overeenkomst verzocht is om zekerheid te stellen voor de voldoening van zijn verplichtingen uit de overeenkomst en deze zekerheid uitblijft of onvoldoende is of indien door de vertraging aan de zijde van de Klant niet langer van Klant kan worden gevergd dat hij de overeenkomst tegen de oorspronkelijk overeengekomen condities zal nakomen.
Voorts is Excello Car Care bevoegd de overeenkomst te ontbinden indien zich omstandigheden voordoen welke van dien aard zijn dat nakoming van de overeenkomst onmogelijk is of indien er zich anderszins omstandigheden voordoen die van dien aard zijn dat ongewijzigde instandhouding van de overeenkomst in redelijkheid niet van Excello Car Care kan worden gevergd.
Indien de overeenkomst wordt ontbonden zijn de vorderingen van Excello Car Care op de Klant onmiddellijk opeisbaar. Indien Excello Car Care de nakoming van de verplichtingen opschort, behoudt hij zijn aanspraken uit de wet en overeenkomst.
Indien Excello Car Care tot opschorting of ontbinding overgaat, is hij op generlei wijze gehouden tot vergoeding van schade en kosten daardoor op enigerlei wijze ontstaan.
Indien de ontbinding aan de Klant toerekenbaar is, is Excello Car Care gerechtigd tot opeisen van vergoeding van de schade, daaronder begrepen de kosten, daardoor direct en indirect ontstaan, bij Klant.
Indien de Klant zijn uit de overeenkomst voortvloeiende verplichtingen niet nakomt en deze niet-nakoming ontbinding rechtvaardigt, dan is Excello Car Care gerechtigd de overeenkomst terstond en met directe ingang te ontbinden zonder enige verplichting zijnerzijds tot betaling van enige schadevergoeding of schadeloosstelling, terwijl de Klant, uit hoofde van wanprestatie, wél tot schadevergoeding of schadeloosstelling is verplicht.
Indien de overeenkomst tussentijds wordt opgezegd door Excello Car Care, zal Excello Car Care in overleg met de Klant zorgdragen voor overdracht van nog te verrichten werkzaamheden aan derden. Dit tenzij de opzegging aan de Klant toerekenbaar is. Indien de overdracht van de werkzaamheden voor Excello Car Care extra kosten met zich meebrengt, dan worden deze aan de Klant in rekening gebracht. De Klant is gehouden deze kosten binnen de daarvoor genoemde termijn te voldoen, tenzij Excello Car Care anders aangeeft.
In geval van liquidatie, van (aanvrage van) surséance van betaling of faillissement, van beslaglegging – indien en voor
zover het beslag niet binnen drie maanden is opgeheven – ten laste van de Klant, van schuldsanering of een andere omstandigheid waardoor de Klant niet langer vrijelijk over zijn vermogen kan beschikken, staat het Excello Car Care vrij om de overeenkomst terstond en met directe ingang op te zeggen danwel de order of overeenkomst te annuleren, zonder enige verplichting zijnerzijds tot betaling van enige schadevergoeding of schadeloosstelling. De vorderingen van Excello Car Care op de Klant zijn in dat geval onmiddellijk opeisbaar.
Indien de Klant een geplaatste order geheel of gedeeltelijk annuleert, dan zullen de werkzaamheden die werden verricht en de daarvoor bestelde of gereedgemaakte zaken, vermeerderd met de eventuele aan- afvoer- en afleveringskosten daarvan en de voor de uitvoering van de overeenkomst gereserveerde arbeids- tijd, integraal aan de Klant in rekening worden gebracht.
Artikel 14 Privacy
De persoonsgegevens van de Klant worden door Excello Car Care verwerkt overeenkomstig de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG). De verwerking zal zijn beperkt tot het strikt noodzakelijke voor de uitvoering van de Overeenkomst. Aan de hand van deze verwerking kan Excello Car Care:
de Klant optimale service verlenen;
Uitvoering geven aan marketing en salesdoeleinden.
Bij akkoord van de offerte of ondertekenen van de Overeenkomst, gaat Klant akkoord met de in lid 1 en 2 van dit artikel genoemde verwerkingen. Indien Klant hier niet mee eens is, dient de Klant schriftelijk bezwaar te maken bij Excello Car Care.
Excello Car Care zal bij uitbesteding van de verwerking aan een derde de Klant vooraf informeren over de beoogd in te schakelen derde(n) en de Klant de mogelijkheid bieden tegen de betreffende derde(n) bezwaar te maken.
Excello Car Care zal de persoonsgegevens strikt vertrouwelijk houden en staat ervoor in dat het door haar ingeschakeld personeel eveneens de vertrouwelijkheid in acht neemt.
Excello Car Care zal de persoonsgegevens na afloop van de werkzaamheden zo spoedig mogelijk vernietigen, tenzij het gestelde in lid 1 van dit artikel in het geding komt of een wettelijke verplichting Excello Car Care tot verdere opslag verplicht.
Excello Car Care zal passende technische en organisatorische maatregelen treffen om een op het risico afgestemd beveiligingsniveau te waarborgen en deze maatregelen periodiek beoordelen op doeltreffendheid.
Excello Car Care zal de Klant zonder onredelijke vertraging informeren over een inbreuk in verband met persoonsgegevens en de Klant in dat kader van alle relevante informatie voorzien, tenzij niet waarschijnlijk is dat de inbreuk in verband met persoonsgegevens een risico inhoudt voor de rechten en vrijheden van natuurlijke personen.
Excello Car Care zal de Klant bijstand verlenen bij het vervullen van de verplichtingen die voortvloeien uit de rechten die de AVG toekent aan betrokkenen, alsmede bij andere verplichtingen die op grond van de AVG op Klant rusten.
Excello Car Care respecteert de privacy van Klant en zal er alles aan doen om de persoonlijke gegevens van Klant te beschermen.
Op al onze overeenkomsten, services of diensten geldt onze privacy verklaring, welke terug te vinden zijn op de website van www.excello-carcare.nl.
Artikel 15 Toepasselijk recht
Op alle overeenkomsten waarop deze voorwaarden van toepassing zijn verklaard, is het Nederlands recht van toepassing.
Alle geschillen die ontstaan naar aanleiding van, of voortvloeien uit, een met Excello Car Care gesloten overeenkomst, zullen worden berecht door de bevoegde rechter van Rechtbank Gelderland, locatie Apeldoorn.